Snabbfakta

• Brf Segelsömmaren registrerades 1946.
  • Föreningen består av sex hus. Totalt 102 lägenheter fördelat på 90 tvåor och 12 treor.

• Två gemensamma uteplatser med grill och gott om sittplatser står till medlemmarnas förfogande, en på stora innergården och en vid hus 18.

• 2018 byggdes ett gemensamt gym som står till medlemmarnas förfogande.

• I föreningen finns 45 st parkeringsplatser att hyra för 300 kr/månad och 8 st garageplatser för 500 kr/månad. Det är separat kö till samtliga p-platser.

• Bastu går att boka gratis (på plats) och föreningslokal kan hyras för 300 kr/dygn.

• Väntas gäster och det behövs extra sängplatser finns ett övernattningsrum att hyra för 300 kr/dygn, se mer information under fliken "övernattningsrum"

• Cykelförråd finns i respektive hus. Även MC är tillåtet att förvara i cykelförråden, dock max 3 st per förråd.

• Tvättstuga finns i varje hus. En större tvättstuga finns i hus 22. Bokning av tvättider görs på plats.

• Bredband ingår i avgiften.

Munkebäck

Stadsdelen ligger i ett lugnt och trevligt område med mestadels flerfamiljshus men även en del villor. Gång och cykelavstånd till fantastisk natur, vidsträckta strövområden, badplatser (Delsjön och Härlanda Tjärn) och fina elljusspår. I Munkebäck bor man samtidigt nära all service man kan tänkas behöva med närhet till både Kaggeledstorget och Munkebäckstorg. Här finns bl.a. ICA Kvantum, Coop Konsum, fiskbod, Circle K, Systembolaget, MediaMarkt, Sats (gym), restauranger, pizzerior, konditori, apotek, vårdcentral och mycket mer. För den som känner sig shoppingsugen ligger Allum Köpcenter i Partille bara några minuter bort med bil. Området erbjuder utmärkta kommunikationer med två spårvagnslinjer (1:an och 5:an), buss (Svart Express) samt pendeltåg i närheten. Att ta sig till centrala Göteborg tar ca 10 - 20 minuter beroende på färdsätt.

Situationsplan

Övernattningslägenhet - Hus 18

Garage - Hus 18 & 20

Slöjdrum - Hus 20